سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی لباس های بافت در کدام حوزه از طراحی لباس قرار دارد؟

 

پیش از آنکه به عنوان طراح لباس وارد عرصه مد شوید باید بدانید فعالیت در کدام حوزه برایتان جذاب‌تر است؟ دنیای مد شبیه سرزمین عجایب است پس برای اینکه مثل آلیس در این سرزمین عجایب راهتان را گم نکنید، حوزه‌های متنوع مد را یکی یکی به شما معرفی می‌کنیم. این‌طوری با توجه به علاقه‌مندی و دغدغه‌هایتان راحت‌تر می‌توانید در دنیای رنگارنگ مد راهتان را پیدا کنید. زمینه‌های فعالیت در حرفه طراحی مد عبارت‌اند از    :

لباس روز زنانه : این نوع لباس‌ها راحت و کاربردی‌اند و مطابق با مد روز طراحی می‌شوند.

لباس شب زنانه: لباس‌های شب زنانه پر زرق و برق و کاملا تجملاتی طراحی می‌شوند. لباس‌هایی مجلسی که برای شرکت در جشن‌ها و مراسم‌های مجلل استفاده می‌شوند. این نوع لباس‌ها دوخت پیچیده و زمان‌بری دارند.

لباس زیر زنانه: طراحانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، لباس‌های زیر زنانه را به شکلی طراحی می‌کنند که در عین جذاب و مسحورکننده بودن، راحت باشند. برای دوخت این لباس‌ها معمولا از پارچه‌هایی استفاده می‌شود که به راحتی قابل شستشو هستند.

لباس روز مردانه: این نوع از لباس‌های مردانه، غیررسمی هستند و به شکلی طراحی می‌شوند که کاملا راحت و کاربردی باشند.

لباس شب مردانه: لباس‌های شبی که برای مردانن طراحی می‌شود بسیار ظریف، رسمی و شیک هستند.

برای تبدیل شدن به یک طراح لباس دوره های مدرسه مد مهسا زارع را دنبال کنید . دوره ها شامل : دوره طراحی لباس با جدیدترین متد ها ، آموزش طراحی لباس ، آموزش الگو و دوخت،طراحی پارچه و لباس و ... جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مهسا زارع مراجعه کنید.

لباس بچه‌گانه: طراحان پوشاک بچه همیشه سعی دارند لباس‌هایی راحت، قابل شستشو و کاربردی طراحی کنند. لباس‌هایی که مطابق با مد روز هستند و از پارچه‌های درجه یک برای دوختشان استفاده می‌شود.

لباس ورزشی: برای طراحی لباس‌های ورزشی علاوه بر توجه به راحتی، کاربردی و قابل‌شستشو بودن، به تهویه مناسب لباس هم بسیار اهمیت می‌دهند.

لباس عروس: طراحان این حوزه سعی دارند برای عروس‌ها لباس‌هایی کلاسیک، پرزرق و برق و مجلل طراحی کنند. لباس‌هایی مسحورکننده‌ که به خاطر داشتن ظرافت‌ها و تزیینات بسیار، دوخت زمان‌بری دارند.

لباس بافتنی: طراحان لباس‌های بافتنی، در هنگام طراحی به این دو نکته بسیار دقت دارند: 1) لباس بافتنی وزن زیادی نداشته باشد. 2) رنگ لباس متناسب با فصل باشد.

لباس لی (جین): همان‌طور که می‌دانید، لباس‌های جین در دسته پوشاک غیررسمی قرار می‌گیرد. لباس‌های لی برای جنسیت خاصی طراحی نمی‌شوند، طراحی مردم‌پسندی دارند و بسیار راحت و کاربردی‌اند.

پوشاک دخترانه: طراحان این حوزه، پوشاک دخترانه را رنگارنگ، قابل شستشو و کاربردی طراحی می‌کنند.

پوشاک دختران نوجوان: طراحی این نوع لباس‌ها راحت، رنگارنگ و در عین حال زیبا و پرزرق و برق‌اند.

سایر آکسسوارهای مد: برخی از طراحان مد هم در حوزه طراحی کفش، کیف و یا زیورآلات فعالیت می‌کنند.

علاوه‌بر این‌ها، حوزه‌های متنوع دیگری مثل لباس خواب زنانه، لباس خواب مردانه، لباس‌ بیرون، لباس‌های مناسب برای طبیعت‌گردی، طراحی لباس برای تئاتر، فیلم و تبلیغات نیز در عرصه مد فعال است. و روزبه‌روز هم به این تنوع اضافه می‌شود.