سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت لباس و اکسسوری های دیگر و اختصاص آن در دوره طراحی لباس

 

روش های متفاوتی را برای ایجاد الگوها در نظر بگیرید. خیلی خوب و حرفه ای است که الگو مدل ها را خودتان بکشید، چرا که این امکان را به شما می دهد تا یک مدل را با نسبت های دقیق مورد دلخواه خود طراحی کنید، اما اگر می خواهید این مرحله از کار را خودتان انجام ندهید، میانبرهایی وجود دارد تا مستقیم به الگو های لباس دسترسی پیدا کنید.

 

سعی کنید ابتدا بافت پارچه خود را مشخص کنید که لطیف، زبر، خشک و یا نرم است تا بتوانید بافت پارچه را به بهترین حالت روی مدل نمایش دهید، سپس جزئیاتی مانند پولک و دکمه را به طرح اضافه کنید تا تصویر مدل شما در طراحی لباس واقعی تر جلوه کند.

 

طراحی پارچه و لباس شکلی از هنر است که به ساخت لباس و اکسسوری های دیگر اختصاص دارد. داشتن ایده و ایجاد خلاقیت، یکی از مهم ترین ابزار بخش هنری است که سبب طراحی یک لباس جدید می شود. در دنیای مد، طرح های جدید، قبل از برش و دوختن به شکل طرح های دستی (طرح های اولیه) ارائه می شوند. ابتدا یک الگو از شکل کلی مدل را به عنوان پایه طرح بکشید، بسیاری از طراحان مد، صدها الگو را تمرین می کنند تا بتوانند موقعیت مورد نظرشان را خلق کنند. این امر با آموزش الگو و دوخت برایتان امکانپذیر می شود.

 

لازم نیست که یک چهره واقع گرایانه را ترسیم کنید، اما ارائه دادن یک نقاشی سفید برای نمایش دادن تصاویر انواع لباس، دامن، بلوز، اکسسوری و سایر خلاقیت های شما ضروری است. اضافه کردن جزئیاتی مانند رنگ، چین های لباس، درزها و دکمه ها به زنده شدن ایده های شما کمک می کنند و طرح اولیه شما را به واقعیت تبدیل می کنند.

 

 در زمینه ی طراحی لباس و الگو ، به یادگیری اصول اولیه و کلیات این شاخه از صنعت پوشاک احتیاج دارد . اگر از دسته افرادی هستید که علی رغم علاقه به صنعت هنری طراحی لباس و الگو ، دانش و آشنایی کافی با آن را ندارید ، پیشنهاد ما مطالعه ی اصول اولیه و کتاب های طراحی لباس و آموزش های پایه می باشد.همچنین شما می توانید برای استفاده از تجارب متخصصین فنون طراحی لباس در دوره طراحی لباس متناسب با علاقه تان شرکت نمایید تا هرچه سریع تر بتوانید بر مباحث آموزش طراحی لباس تسلط پیدا کنید.